trompetterkorps der cavalerie 62-4

  • cof janssen

    Wie beschikt over foto`s of krantenberichten van het Trompetterkorps der Cavalerie uit de periode september 1962 tot februari 1964.

    In die periode heb ik als muzikant bij het trompetterkorps gediend.

    Wij traden erg veel op in Seedorf,Hohne,La Courtine en veel op kazerne`s.

  • Jim van Leersum Jr.

    Hallo Cof,

    Wellicht een overbodige vraag, maar heb je het al geprobeerd bij je dienstmaten van het TdC. Indien je niet in het bezit bent van een actuele lijst, dan kan ik je daar wellicht aan helpen!

    Overigens spreek ik Cor Wittebrood, Rinze de Vries en Evert Spee (allen tevens lichting 62-4, uit mijn hoofd) regelmatig op de repetities van het reunieorkest. Ook mail ik regelmatig met Jack Appeldorn, die na zijn diensttijd is geëmigreerd naar Australië.

    Met muzikale huzarengroet,

    Jim van Leersum Jr.

  • bas

    Toevallig heb ik thuis erg veel foto's liggen van het trompetterkorps waar jij het over hebt. Ben iemand die in zijn vrije tijd foto's maakt van dat soort gelegenheden. Gegroet ELNT: Meerbeek.bel MDTN0652978653.

  • cof janssen

    Hallo Bas,

    leuk dat je reageerde op mijn vraag of iemand foto's heeft van het trompetterkorps der cavalerie van de periode okt.62 tot febr.64.ik was toen lid van dat korps en sloeg de grote trom.

    na mijn diensttijd ben ik weer gaan werken in utrecht,nijmegen,leeuwarden,drachten,steenwijk,dieren,hilversum,enschede,dongenen nu woon ik alweer 15 jaar in breda,door al die verhuizingen ben ik nogal wat foto's kwijtgeraakt vandaar mijn oproep.

    hoe kan ik met jou in contact komen want ik heb tel. nr.0652978653 gebeld maar die geeft weer een ander nummer door 0612790109 en dat is van iemand van rijkswaterstaat en die weet nergens van.

    ik woon in breda en wil graag wat foto's hebben (kopen) en kan eventueel bij je langskomen om te kijken.

    ik ben te bereiken op tel.nr.076 5144543 s'avonds en in het weekend.

    alvast bedankt.

    huzarengroeten,

    cof janssen

  • adri van der wal

    Ik ben ook van lichting 62-4 maar niet van het trompetterkorps .

    Via de opleiding tot wachtmeester in de Alexanderf kazerne en een korte tijd bij het verkenningspel. in Oirschot , werd ik als dpl.wachtmeester geplaatst in de Willem 111 kazerne te Amersfoort bij de opleiding van recruten .

    De Willem 111 was tevens de basis van het trompetterkorps en ik bewaar goede herinneringen aan de wachtmeester van het trompetterkorps Jan Idsinga .

    Tijdens het 150 jarig bestaan van het regiment Huzaren van Boreel hebben de diverse leden van het trompetterkorps mij verwend met enorme hoeveelheden sherry waardoor de volgende dag een mars door Amersfoort in gepaste dronkenschap werd voltooid en de beroemde film Kane grotendeels slapend werd doorgebracht.

    Vlak erne kreeg ik ziekte van Pfeiffer wat ik altijd heb toegeschreven aan dit drankfestijn . In het militaire hospitaal van Amersfoort heb ik april/mei 1965 derhalve mijn laatste dienstmaanden vervuld . Daar begon Jan van Veen ,later bekend van Candlelight, zijn loopbaan .

  • johan

    zie link: http://link.marktplaats.nl/283699859