43 tankbat A-eskadron

  • Jan Pieters

    Ben op zoek naar oude dienstmakkers van de lichting 1968-3 van het E.O.G. peleton, dat gevestigd was in t' Harde. Onze ritmeester was W.Vreedevoogd. Enkele namen van mijn oude maten zijn: Ruud Ten-Haring, Dirk Roolvink, Ton Arkestijn en Hildebrand Bos. Hopelijk reageren ook nog andere makkers uit het A-eskadron van bovengenoemde lichting.

    Met vriendelijke groeten,

    Jan Pieters

  • Martijn Roolvink

    Hallo Jan,

    Ook al is je bericht al aardig gedateerd, hierbij toch nog een reactie. Dirk Roolvink is mijn vader en heeft inderdaad bij 43 tankbat. gezeten. De namen die je noemt komen hem inderdaad bekend voor. Mocht je emailadres nog actief zijn hoor ik dat graag.

    Gr. Martijn Roolvink

  • jan.pieters

    Hallo Martijn,

    Zie nu pas je reactie op mijn computer. Beter laat dan nooit zal ik maar zeggen. Leuk om via jou iets van je vader te vernemen. Ik hoop dat het goed met hem gaat.

    Misschien herinnert hij zich nog de cursus terugkeer naar de burgermaatschappij, die we moesten volgen in Amersfoort vlak voor het afzwaaien. We zijn op de avond voor de afsluiting van de cursus met zijn drieën, t.w. je vader, Ruud ten Haring en ikzelf de bloemetjes buiten wezen zetten in Utrecht. We gingen met de trein en waren helaas in ons enthousiasme de vertrektijden vergeten van de laatste trein terug. Dat werd dus terug liften. Na lang lopen eindelijk een lift gekregen. Omstreeks half 6 in de ochten waren we weer terug op de cursuslocatie. We zijn toen door een openstaand raam naar binnen geklommen om ons even op te frissen en monter (gebroken) naar de eetzaal gegaan. Van cusus volgen kwam niet veel meer terecht op die laatste dag.

    Ik bezit nog een aantal foto's waar ook je vader nog op staat. Bij interesse kan ik die wel mailen. Heeft je vader zelf geen computer, dan kan ik ze naar jou mailen.

    Een aantal jaren geleden ben ik nog naar een reünie van het 43e tankbataljon geweest in Amersfoor. Helaas heb ik niemand van mijn lichting terug kunnen vinden. Wellicht heeft je vader ooit nog contact met oude kamergenoten gehad?

    Bedankt voor je reactie en de hartelijke groeten aan je vader.

    Vriendelijk groet,

    Jan Pieters

    e-mail: jan.pieters@ziggo.nl