hoi cindy
ik was chauffeur leopard 1 en 1v 1v is verbeterde wij zeiden soms 1 v(erprutst
bij occ te amersfoort ststmve.
tank is gewoon geweldig de handelingen voor je weg kunt.
droog starten en door starten de zwarte rook gordijn bij het aanslaan.
sta je naas een uitlaat van een andere tank was je meteen geschinkt van de roet.
de leo 1 had een 12 cilinder met 850 pk en gewicht l1 50 ton dacht ik.
als je er boven op zat en je keek naar beneden (kwam voor mij niet zo vaak voor.
was het net zn transformer een robot die niks kon worden gestopt behalve rivier en brandstof op. verbuike bij starten alleen was 4 op 1 en rijden was 1 op 1..in mij periode waren nog centurions…nou bleef maar ver achter die hadden backfire..met geweldige klappen dat je doof werd.
tanks kon je snacht horen starten op afstanden van 5 km ver..maar ik mis het wel
de geur diesel en olie en soort petroleum voor schoon maken van je tank.
de gaten in je overal van je accu's
eens op tank altijd op een tank je wilt er niet meer af.
ben je tracks aan inrijden met begeleiding van marchusee stond iedereen langs de kant want wat kom daar aan zetten in zwarte rook gordijn met heel veel herrie.
zelf vrachtwagen durfde bijna niet in te halen.
leo1 en de 1v waren langzamer dan die leo2.
jammer dat we nooit een kans hebben gehad om oorlogje te spelen op de leusderhei
tussen leo 1 en leo2…mischien maar goed ook
huzaren groet ex kpl1 thombosman