Overlijden van Louis Streutjens

  • Ron Scheren

    L.S.

    Zes weken geleden is mijn oom, Louis Streutjens na een kort ziekbed te Sittard overleden.

    Hij diende in het midden van de jaren 60 als Wmr.l bij 101 Tkbat en als instructeur bij de Kaderschool van het OCC. Eind jaren 60 werd hij overgeplaatst naar Roermond en werkte daar als instructeur bij het TSOC-Zuid. Rond 1974 stapte hij over naar de MDD en was werkzaam in de regio Zuid. Hij verlet de actieve dienst als Kapitein van de MDD.

    Ron Scheren, voormalig AOOI de Cavalerie en AOO b.d.der Koninklijke Marechaussee

  • Hans Steenmetz

    Ik heb Lou gekend in Amersfoort toen hij bij het Schoolregiment Indas bij het AEsk diende onder Ritmeester Groenikx van Zoelen. (1964). Een speciale vent in en special team. Hij was een van de Pelotons wachtmeesters. Later ben ik hem tegengekomen als Officier bij de Maatschappelijke Dienst van Defensie. Een speciaal mens in de zin van de invulling van zijn vak. Sprak de taal van de mannen en voelde zich als hen. Spijtig te horen dat hij is overleden op zo'n relatief jonge leeftijd.

    Mijn respecten en condoleances

    Hans Steenmetz

    Ritm Cav (bd)